Att vinna över sin rädsla!

Hej på er! Är ni vakna? Jag ska gå och lägga mig nu, börjar bli trött. Och dessutom börjar jag väldigt tidigt imorn, jobbig läge!

Idag hade jag en ganska ovanlig dag. Vi hade ingen svenska, så vi började sent, 10.30, mysigt! Så vi började med kemi, och jag förstod faktiskt en del! Lunchen var riktigt god (typ köttbiffar, wallenbergare elr ngt) och sen var det matte. Vi fick tillbaka våra g-test, jag hade fått 20/21. Men vi säger att det var 21/21 eftersom det enda "felet" var att jag inte hade skrivit att x var biskvier och y var wienerbröd. Alltså inget matematiskt fel. Bara slarv i svenska språket. Så Lennart håller med mig om att det var 21/21.

Jag var väldigt nervös idag, eftersom jag skulle redovisa samhället, jag höll på att bryta ihop. Ni vet när man ibland inte är nervös och sen kommer värsta vågen av nervositet och kittel i magen. Så kändes det. När vi kom till lektionen fick vi vänta på att tre grupper skulle redovisa och sen var det vi.

När jag väl gick upp och ställde mig på "scenen" köndes det plötsligt jättebra. Jag märkte att jag verkligen trivdes där. All nervositet bara försvann och jag tyckte att det var roligt att berätta om händelserna i DR Kongo (doktor...). Det kändes faktiskt som om de flesta i klassen lyssnade på vad vi sa, och inte somnade, som de hade gjort på de flesta andra grupperna, haha!

Efter lektionen frågade jag Robert hur det gick:

S: Hur gick det?
R: Bra.
S: Hur bra?
R: Det gick jättebra.
S: Men huur bra??
R: Jag tänker inte säga det nu, jag måste kolla igenom presentationen och tänka mer.
S: Okej då...

S (på väg ut genom dörren): Jag tycker iallafall att det gick riktigt riktigt bra!!
R: Det är bra, Sofia, det tycker jag med!

Haha, efter det så skröt jag nog lite överdrivet mycket, och var helt uppåt en lång stund framåt. Jag fick verkligen en kick av att prata inför klassen. Kul! Jag kan göra det igen, nu! Det gick bättre än förväntat. Hoppas vi får MVG!

Efter skolan åkte jag och Lina på äventyr. Vi åkte till Ica och sen till suchi-stället och sen satt vi på bryggorna och pratade. Och avlsutade med att gå hem hit, och då blev jag tråkig och var tvungen att göra lecksor (läxor). Klar med franskan och lite matte.

Dagen var bra som tusan men nu ska jag sova!


Glad Sofia!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad härligt med en sådan bra dag! men efter redovisningen tycker jag faktiskt att du var jobbig men det är ju skitbra för dig att du vunnit över din rädsla!! Tummen upp! Vad var din och R:s konversation bra för? :P <3

2011-04-15 @ 00:15:15
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, jag vet Syster, jag kände det också! Förlåt, men jag var bara så glad! :D och ja, det känns jättebra! :) den var inte bra för någonting, jag tyckte bara att den var lite kul! ;) och så vill jag komma ihåg den! :P <3

2011-04-15 @ 07:42:03
URL: http://skullduggery.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är lugnt syster! Jag förstår det :) heheh rolig du <3

2011-04-15 @ 22:27:45
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0