Positivt

Idag när jag åkte hem från skolan så pratade jag med Arvin och Mathias på tvärbanan. När vi pratade så sa Arvin ungefär såhär:

Du är ska alltid vara så positiv, Sofia, för positiv!

Det fick mig att fundera.

Jag vet inte om det verkligen är som han säger, jag känner ganska ofta att jag är för negativ för mitt och andras bästa. Men om andra uppfattar mig som en positiv person så tycker jag bara att det är bra.

Jag tycker att om man ska vara något så ska man vara för positiv, hellre än för negativ. Jag tänker fortsätta att vara så positiv jag kan.

Man får så mycket mer energi av att tänka positivt och se det positiva i allting. Det är något jag har märkt. Det gäller även andra. Träffar man en person som är glad och positiv så smittar det ofta av sig, och man går därifrån med ny energi. Det är sådana människor som man vill träffa och känna.

Ibland är det självklart svårt att se saker från den ljusa sidan, och det är klart att man kan vara nere och ledsen ibland. Men försöker man se det positiva så blir det väldigt stor skillnad. Livet känns helt enkelt bättre att leva.

Jag försöker alltid vara glad och, så mycket jag kan, muntra upp andra genom att se det positiva.

Vad jag försöker få fram till er är att:

Tänk positivt, se saker från olika håll. Snöa inte in på en negativ sak när det finns 10 bra saker runt omkring er!



/Sofia

Kommentarer
Postat av: Josse

When life gives you a hundred reasons to cry, show life that oyu have a thousand reasons to smile

2011-04-05 @ 17:05:06
Postat av: Hanna

Vad fint josse! Så sant, tycker inte att du är för positiv sofia men kör på det, ingen blir glad av negativitet ;) <3

2011-04-08 @ 19:34:44
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0