Tankar om gymnasiet

Hej hej!

Jag fick en fråga om varför jag vill byta gymnasielinje, så det tänkte jag att jag skulle berätta för er!

Ibland känner jag verkligen att jag vill byta till Samhällsprogrammet. När jag känner att kemin känns obegriplig och när jag fruktar för fysiken som kommer snart.

Jag tycker att de roligaste lektionerna i skolan är Samhällskunskapslektionerna och därför har jag valt som individuellt val att läsa Samhällskunskap B.

Jag riktigt rädd för kemilektionerna för jag vet att jag aldrig förstår någonting av det.

När jag sätter mig ner och funderar på vilka kurser jag vill läsa och hur jag vill att gymnasieprogram ska se ut, så ser det ut ungefär såhär:

Vill läsa:
Samhällskunskap B
Historia A och B
Geografi A och B
Filosofi A
Psykologi A
Etik och Livsfrågor A
och en hel del matte.

Skulle vilja ta bort:
Kemi B (och A, men den är ju nästan slut...)
Fysik A och (särskilt) B!
Biologi A och B

Vänta nu... Det här liknar något! Just det, det är samhällslinjen!

Frågan är då; varför går jag natur? Och ja, det kan man undra. Ibland känns det helt idiotiskt. Men i nästa ögonblick känns det som om jag kan klara av detta, med mina vänner vid min sida.

Det pendlar. Är det någon som läser det här och läser samhällslinjen? Vad tycker ni om den? Är den bra? Borde jag byta?

Åååh, usch! Det är så svårt!!

Men nu ska jag gå och läsa mitt "favorit"ämne. Kemi. Kuuul.


/Sofia


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du klarar det Sofia!! Vi finns ju vid din sida :) Du är ju liksom bäst! inte byta, då blir jag ledsen! <3

2011-04-03 @ 21:22:34
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: matilda

SOFIAAAAAAAA! Sam är jätte bra, eller i min skola ialf... lite mycket plugg kanske, men vadå har bara tre uppsatser och åtta loggar kvar denna vecka så det är säkert lugnt! det klararu, men om du byter på kärrtorp så iiiiiiiingen aning :D <3

2011-04-03 @ 21:28:36
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: sofia

natur är den enda vettiga linjen ok! fast ok, det kan ju bero på att jag hatar samhällskunskap och älskar kemi. kanske. kom på att jag dessutom jobbar helgen innan lovet, hehe, men vi lär väl ses någon gång senare i alla fall. ha det fint, välj rätt. det blir bra!

2011-04-03 @ 21:36:34
URL: http://implode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0