Back to reality

Idag var första skoldagen. Tillbaka till verkligheten. Skönt, om ni frågar mig. Om ni frågar mig om några veckor tar jag tillbaka det.
.
Vi började 9.00 i aulan, blah blah blah, och sen gick vi till det klassrum vi var första dagen förra året med, D206. Där fick vi papper och de lyckligt lottade fick sl-kort. Sen var det en 4 timmar lång rast. Jiiihu.
.
Vi skulle ha idrott som den enda lektionen, så det var ju värt. Men vi hade kul ändå. 4 nya hade börjat i våran klass. Så idag säger jag särskilt välkommen till Olivia och Fanny, som jag pratade mest med. Kul med lite nya ansikten också!
.
Just nu känner jag mig lite nere. Jag tänkte göra en lista med positiva/negativa saker så kanske jag blir gladare.
.
Negativa
  • Jag får inte ha den bästa läraren i hela världen i något ämne. Kanske aldrig mer.
  • Jag ska flyga på fredag.
  • Jag är trött
  • Jag har tråkigt hemma
Positiva
  • Skolan har börjat
  • Jag fick sl-kort
  • Jag är taggad för en ny termin
  • Jag ska ha Samhällskunskap imorn
  • Jag har tränat idag
  • Jag är fett snygg i håret
  • Mina naglar är fina och långa
  • Jag har uppnått mitt mål- att ha över 10 000 kr på banken (13000!!)
  • Jag har ett bra schema
  • Jag har fantastiska vänner
  • Jag fick se min favoritlärare idag i skolan
  • Jag ska på spa i helgen
  • Mina vänner säger att jag är en bra talare
  • Det är Fredrik och Filip idag på tv!!
Så, nu känns det bättre. JAg måste göra listor like this ibland. För varje negativ tanke ska man tänka minst 3 positiva. Det jobbar jag mot.
.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0