Sommar del 2

När jag varit på hasselö ett tag började födelsedagssjukan. Dvs att typ alla i min släkt fyller år på sommaren. Min syssling var först, sen viktor, farmor, jag, pappa. Vi firade fint med ormtårta på Viktors dag. Kalas på kalas som jag oftast missade pga jobb.
.
Min syster kom till mig 15 juli och stannade till 17 då vi skulle fira festobjektet farmor! VI hade det jättebra, och det var kul att visa henne var jag spenderar hela somrarna!
.
Sen fyllde jag år, 18 juli, och vad som såg ut att bli en usel dag blev till slut väldigt bra. Jag fick massa fina saker, massa böcker, filmer, smycken och en digitalkamera! Och en mixer, inte glömma!
.
Så nu är jag 17 år, det känns lite knäppt. Men jag får iallafall sjunga Veronica Maggios låt.
.
23 juli var det den efterlängtade Rågödagen. Dagen med stort D. Dagen då det måste bli fint väder. Det blev det. Fram till 16.00 då vi stängde. Då regnade det. Ganska perfekt timing, tycker jag. Som vanligt hade vi galet kul nere vid fika och korvförsäljningen. Efter stängningen åkte vi 4hjuling, jag fick köra! Så himla duktig jag var. Spelade kort gjorde vi, jag stylade lite med volter med Sebbe, Olivia, Calle och Hugo som publik. Vändtia som jag och Sebbe ägde alla på och sist kollade vi på "Det regnar köttbullar" som vi aldrig såg slutet på. Det var synd, för den var bra.
.
En del kvällar spenderade vi tillsammans med E och S, ibland på Smågö, ibland på Rågö och en gång i V-vik när vi såg HP. The Tourist har vi även hunnit se.
.
24 juli kom Josepnie till min ö och stannade till 28e. Eftersom hon stannade ganska länge hann vi göra massa saker, tex gå på aktion, åka till Rågö (där jag spillde sos-glass på mig själv), lägga nät, äta rökta räkor, fira pappa och även ta det lite lungt. Vi hade superkul!
.
14, 23, 28 och 4. Det är de siffrorna man måste minnas. Pga de dagarna var nog de roligaste på hela sommaren i Småland. Rågöjobbdagar, hela kvällarna och dagarna.
.
Under några veckor jobbade jag och Viktor stenhårt på hans cykling, jag är glad att säga att det lyckades bra. Han kan nu officiellt cykla!
.

Kommentarer
Postat av: Hanna

härlig sommar, fina bilder! <3

2011-08-09 @ 12:03:42
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: Josse

Underbara bilder förutom en, du kan nog gissa vilken haha ;)

2011-08-09 @ 17:29:05
Postat av: Hanna

jag gissar på grodan

2011-08-10 @ 00:28:26
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0