Sommar del 3

Okej, bara att ta tag i det nu då, innan tiden helt tar slut. Sista sommar-inlägget.
.
Den 30 juli åkte jag och min familj ifrån Hasselö och styrde kosan mot Göteborg. Det tog ett tag och när vi var framme checkade vi in på hotellet innan vi gick ut på stan. Då ringde jag Johan, han bor ju där och det kändes dumt att inte träffas när vi ändå var där! Så han tog bussen in till Avenyn där vi strosade runt. Hittade världens koolaste affär, en Fred Perry affär!! Där jag köpte en tröja till mig och snygga rosa strumpor till Sebbe, haha!
.
Med Johan som guide vandrade vi hela Avenyyyyn och kom fram till ett stort Pariserhjul, vi kan kalla det Göteborgeye. Där svalde jag min höjdrädsla och följde med upp i himlen. Appropå Himlen så var det dit vi gick eftger vi sagt hejdå till Johan (vi var på världens största godisaffär innan också!)
.
För er som inte vet det är Heaven 23 en restaurant som ligger högst upp i det västra tornet i Gothia Towers. De har världens godaste och största räkmacka! Det var det godaste jag någonsin ätit!! Baby Passion var ett riktigt löjligt namn på en riktigt god drink som jag drack.
.
På hotellet badade vi i Jacuzzin, gymmade och bastade. Rummen var väldigt fina men det bästa var utsikten, den var fantastisk. Vi bodde på Scandic Opalen. Rekommenderas!! Särskilt efter en sommar i skärgården där man sover på ett loft...
.
Den 31 klockan 8 (!) gick färjan till Danmark. Jippie, gå upp klockan 6! Och tre timmar senare landade vi på Jylland och där fortsatte resan till Legoland i Billund. Ca 4 timmar senare var vi framme och checkade in på nästa hotell. Hotell Svanen. Det var också ett väldigt fint hotell, trots att sängen var riktigt illa. Aj min kropp säger jag bara.
.
Sen var vi på Legoland i två dagar, och om det är det inte så mycket att berätta. Det är något man måste uppleva själv. Det är verklikgen fantastiskt där. Emellertid var det väldigt långa köer på de flesta sakerna, iallafall andra dagen, då vädret var felfritt. Inte ett moln på himlen. Första dagen var det lagom bra väder först, sen kom världens regnskur då vi åkte Draken, behöver jag säga att vi blev dyngsura? Och sen var vi tvugna att springa genom hela Legoland till restauranten, då blev vi ännu blötare. Jag var inte torr någonstans!! Hehe. Buffen var underbar, särskilt Lego-pommes fritesen! Och ta-själv mjukglass! Fantastiskt!! Fast jag ska nog inte bli mjukglass-gubbe...
.
Den 2a sa vi hejdå till Legoland och Billund och körde mot Tyskland för en snabb alkohol-shopping. På Scandinavian Park där bilen blev rejält baktung. Sedan vände vi och fortsatte genom hela Danmark till det finaste hotell jag någonsin bott på (fast det i Paris ligger på samma plats, mest pga utsikten). Över alla broar och en fullständig tur genom Danmark.
.
Efter Öresundsbron kommer Malmö, för er som inte vet det, och där- på Radison Blu tillbringade vi natten. Rummet var fullkomligt faaantastiskt och att sova i sängen var som att sova på ett moln. På kvällen åt vi på Jensens Bofhus. Väldigt gott, som vanligt!
.
Den 3e åkte vi från Malmö till Kristianstad där vi mötte upp Josephines familj och lämnade hennes glömda kamera över en åhus-glass. Så himla gott!
.
På kvällen den 3e var vi till slut framme på Hasselö igen. Den 4e jobbade jag på Rågö, samma sak 5e och 6e. Dne 7e satte vi oss i bilen igen och styrde den här gången mot Stockholm.
.
Den här sommaren har jag åkt bil i minst 30 timmar, mer än ett dygn alltså. Jag avstår gärna bilresor ett tag framöver.
.
Göteborg, Scandic Opalen
Utsikten i Göteborg
Danmark, Hotell Svanen
Leeeegoland!!
Malmö, Hotell Radison Blu
Sebbe gjorde världens finaste abboretallrik till mig! <3 (han är kär i gräslök)
Västerbottensegelbåt, inga konstigheter!
Min stilige bror och min vackra svägerska!
Det lönar sig att jobba...<3

Kommentarer
Postat av: Josse

Du glömde berätta om te-affären hahah ;)

btw, så vill jag också till legoland! :D

2011-08-18 @ 23:52:25
Postat av: Hanna

Du körde inte bloggstilen i bloggen :O typ den seriösaste stilen jag sett på en blogg hehe gammelsvenska, jobbade du hårt med denna? ;)

2011-08-19 @ 01:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0