Whist

Cha cha!

I fredags hade vi naturkunskapsprov då. Och efter det åkte jag, Hanna, YoCe och Lea in till Gamla stan och köpte glass och satt i solen. Det var mysigt! Sen åkte vi till ringen för att kolla i ngn affär, men först skulle L och Y gå på toa på McDonalds, och då tänkte jag och Hanna spela lite kort. Så när de andra kom tillbaka lärde jag dem Whist. Det var så himla roligt!!

Sen gick vi iallafall in i den där affären och där hittade Hanna sin balklänning! Väldigt fin var den. Vidare genom ringen (nu förstår jag varför det heter ringen! Det är en ring av affärer!) och ut på andra sidan, ner mot eriksdalsbadet, där kortspelet fortsatte! Jag och Y förlorade rätt stort... Lite pinsamt, men jaja! Det var kanonkul ändå!

Sen gick Lea, men jag Y och H gick och köpte fryst pizza och åkte hem till hanna, där vi åt den. Det var gott. Vi spelade även mer kort, sen var jag och Y tvugna att gå och jag tog farväl av Hanna, jag trodde att det var sista gången på länge som jag skulle se henne, men som tur var så var det inte så!

Igår kom hon nämligen hit på kvällen, på dagen städade jag bara. Så hon kom vid 22 och sen sov hon här! Vi satt ute och pratade ganska länge, och så kollade vi på film. Jag kan inte fatta att jag måste vara utan henne i 3 veckor!!! Jag kommer att längta ihjäl mig!

Hon gick imorse, när jag och min familj åkte till kyrkan- Mattias skulle konfirmera sig!

Så vid 11 var vi vid kyrkan och jag satte mig längst fram. Så kollade jag på "konfirmationslistan" och såg ett namn jag kände igen: Ahlstedt. Jag bara: hmm, Oskar? Har han en lillasyster som heter Emma eller? Och mycket riktigt så såg jag honom sitta där lite längre bak. Helt sjukt att världen är så liten! Mattias konfirmerar sig med en kille i min klass lillasyster. Gal1!

Han var iallafall jätteduktig! Men vinet och brödet var äckligt!! Sen åkte vi hem hit och hade lunch (västerbottenpaj!) för massa människor, Mattias blev rik som ett troll då han fick 4 500 kronor, en skjorta, glas, en Fred Perry tjocktröja (från mig), hörlurar, en skrivbordsstol och två t-shirts. Koolt. Nu vill jag ha fina presenter av honom. Ingen press.

På onsdag är det skolavslutning, men jag har typ lov nu ändå. Ganska skönt. Men det är så att jag nästan saknar  skolan redan!

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kommer sakna dig jättemycket syster! <3

2011-06-12 @ 22:58:26
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0