Do you know Sofia?

Godmorgon! Eller god eftermiddag, för jag gissar på att när ni läser det här är det eftermiddag...

I vilket fall; Jag tänkte att jag skulle skriva lite om mig själv. Av två anledningar.

Firstly, Hanna tycker att jag ska skriva lite mer om mina åsikter och tips osv. Så ett inlägg om mig och om vadd jag tycker passar bra!

Secondly, temat för vårat engelska nationellaprov är "Plans and Visions". För att ni ska tycka det är intressant att läsa om min framtid så vill ni kanske få reda på lite mer om mig? Eller hur? Tänkte väl det!

Bara att börja då...

Jag heter Sofia S... och är 16 år. Jag fyller år 18 juli, så i sommar fyller jag 17 år. Jag har två riktiga bröder, Mattias och Viktor. Jag har även en låtsas bror. Och en själssyster. Jag många vänner som jag älskar väldigt mycket, de flesta går i min klass, men några finns i en liten okänd stad kallad Västervik.

Jag bor i Hammarby Sjöstad med mina föräldrar och mina bröder. När mina vänner inte är här känns det ganska ensamt, men som tur är så är jag nästan aldrig hemma. Jag har ett jobb som gymnastiktränare, förstår ni. Just nu tränar jag 2 ggr i veckan, måndagar och onsdagar. Tävlingar är även en del av "gymnastikyrket". När vi tävlar är jag domare, det är det som är roligast med gymnastiken.

Jag går på Kärrtorps Gymnasium i Stockholmn där jag läser första året i Natur Natur. Helt fel linje för mig, eftersom jag älskar Samhällskunskap och starkt ogillar kemi m.m. Anledningen till att jag inte bytt är att jag har hittat världens finaste vänner i min klass, och jag gillar resten av klassen mycket också! Jag skulle nog inte stå ut om jag bytte. Plus att jag gillar de flesta av våra lärare.

På grund av dessa faktum; gymnastik, skola och vänner, så har jag inte mycket tid över till annat. Vilket både är bra och dåligt. Jag har lärt mig att planera väldigt bra, för det måste jag. Jag är inte ofta ensam, viket är positivt. Det negativa är att jag aldrig har tid att ta det lungt, jag är oftast stressad och arbetar i högt tempo. Ibland väger det positiva över, ibland det negativa.

Fast nu har vi väldigt mycket saker att göra i skolan, och det gör att jag just nu är en aning stressad. Men jag kan ändå säga att jag mår otroligt mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett år sedan. Tack vare mina vänner (oj, vad jag tjatar om mina vänner!). Och det är jag självfallet mycket glad för!

Jag tror att alla som känner mig kan hålla med mig om att jag är en riktig liten snobb, haha! Jag älskar att ha märkeskläder och skryta om dem, hehe... Och jag har svårt att kontrollera mitt lillfinger, av någon anledning flyger det alltid upp när jag dricker, även om det bara är ett glas vatten. Jag tror att mina föräldrar vande mig vid det när jag var liten, och nu får jag inte bort det... Haha!

Nu har det blivit ett alldeles för långt inlägg, jag gör ett till om skolan och framtiden senare!

/Sofia


Kommentarer
Postat av: västervik <3

Västervik <3 dej också :)

2011-03-31 @ 20:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0