Äventyr

Ååh, usch och fy på mig! Hann inte blogga igår, tyvärr! Det var en kort dag i skolan och sen gav Hanna och jag oss ut på äventyr! Vi bestämde oss för att gå hem från Kärrtorp, det var ju vår! Det tog gaanska lång tid... ca 3 timmar! Det berodde på att vi stannade så ofta! Första stoppet var på en militärträningsplats. Där tränade vi och solade en stund. Jag tog massa bilder som jag lägger upp snart, när jag lagt in dem på datorn! Jag lägger ut två nu, så länge!

Äventyret fortsatte mot hammarbyhöjden (vi missade var björkhagen var...) och med klättring uppför Hammarbybacken (Hannas hem!). Det var folk som skidade. Hanna åkte utan skidor, i en svart backe! Cooling! Jag var feg och vågade knappt röra fötterna, jag såg ut som en tant, haha! Tillslut förstörde vi Ringen, vi lekte sagan om Ringen. Vi såg de två tornen (fast det var fler), Hanna var Frodo och jag var Sam. Vi hittade även Gollum (en hund som blev glad och uppspelt är den såg oss!).

Hammarby Sjöstad var nästa del av äventyret och båten tog oss över till andra sidan. Där lämnade jag Hanna och återvände hem!

På kvällen var jag på spinning och såg på House!

Idag hade vi världens längsta svenskaprov, jobbigt- skrivkramp!

Lunch (kortspel) och franska, jag var trés duktig för jag kunde alla glosor! Bra där! Kemin var ganska lärorik idag faktiskt!

Hem och sen gympa, bra träning idag! Tjejerna körde suveräna frivolter! Skjuts till Gullmars med David och tvärbanan från Gullmars! Då ringde jag Emelie och pratade i typ en timme, det var väldigt länge sedan så det var kul! Hon är mycket saknad!

Nu ska jag bada och se på Samhällsfilm! Torsdag imorn! Wohoo!


/Sofia

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fett bra inlägg! Det var kul! :D Ringen är krossad, jag saknar mitt hem! <3

2011-03-17 @ 00:01:21
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/
Postat av: emelie

Saknar dej!

2011-03-18 @ 15:01:38
Postat av: Sofia

Saknar dig med!

2011-03-18 @ 23:53:05
URL: http://skullduggery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0