Arken

För ca 1 timme sen kom jag och Mattias hem från den bästa konserten i mitt liv. The Ark på Gröna Lund. Det var helt fantastiskt och det var dessutom deras sista spelning någonsin, så det var även en begravning.
.
Jag och Mattias kom dit ganska sent, så vi fick inte sådär hejdundrande bra platser, men det kunde varit mycket värre, de var tvugna att stänga grindarna till grönan, det var så mycket folk. 15 000 personer var där. Galet.
.
Det bästa var stämningen, Ola Salo som pratade med publiken och alla tog till sig allt han sa som tvättsvampar. Han höll flera "tal" och man blev verkligen rörd. Han pratade om att han startade the Ark därför att han ville bli starkare, och när han hade skrivit "it takes a fool to ramain sane" insåg han att det kunde stärka andra också. Det var ett riktigt peppande tal. Han är fantastisk.
.
Jag köpte en t-shirt och en tidning med en skiva, sen gick vi fort som tusan ut från Grönan och var "smootha like goasts" och kom med första färjan till slussen.
.
Imorn blir det Jedward och Ulrik Munther!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0