Here again

Nu sitter jag här igen. Ensam och sorglig, men med andra skor. Jag skrev precis en labrapport till biologin. Jag tycker att det ska stavas labbrapport, men på instruktionen står det med ett b. Whatever båda blir ändå understrukna på iPhone. Jag blev precis klar iaf, den blev ganska bra, men nu måste jag sitta kvar här till alla kommer tillbaka, jobbigt läge. De slutar ju 5 över så de kommer väl om typ 50 minuter, då ska vi äta, bra, jag är hungrig.

Annars då? Jag mår rätt bra. Veckan var lugn och jag har knappt märkt att den passerat. I måndags var det en vanlig dag, utan matte dock, så vi övade på engelska. Efter skolan pratade jag med först Hanna och sen med YoCe och Lina, vi övade på engelskan igen. På tisdagen var det dags för redovisning om Jane Austen, det gick mycket bra och efter det slutade vi eftersom matten var inställd och samhället var avklarat för mig. Så vi slutade 9.45!! På onsdagen var vi helt lediga och då läste jag "Fatta eld" igår hade jag inte samhälle och sen hade vi vanlig dag med kemiförhör som inte var alltför svårt. När jag kom hem gjorde jag jättemycket matte för att det var så kul. Jag är nästan klar med dagens uppgifter...

Jag läste även ut Fatta eld och det resulterade i att jag drömde massor i natt.

Jag var Katniss och jag skulle rädda Peeta, vi var i hungerspelen uppe i biologikorridoren. Det fanns en pool där och man skulle hoppa i och dö så fort man kunde, men Peeta ville dö före mig och jag ville tvärt om. Så jag hoppade i och slog i huvudet med flit, men jag dog inte så alla började leta efter en ärtpåse istället, den som fick ärtpåsen skulle vinna. Men Cato fick tag i den och jag skyndade mig dit och slog till honom innan jag tog den. Sen gick jag upp och tänkte ge den till Peeta, men plötsligt kom jag på att jag kunde starta ett uppror mot regimen om jag gick med påsen till Göran Bryhn, så jag gjorde det och sa att jag ville dela den så att alla fick leva. Men han sa att då skulle det ju skapa ett uppror och jag sa att det var meningen. Sen sprang jag iväg och massor försökte hindra mig, men jag hade ju varit med i Hungerspelen så jag var stark. Jag slog till alla elever som hindrade mig och sen var drömmen slut.
.
Jätteknasig! Men rätt kul att drömma den!
.
Innan det drömde jag ngt om att jag typ var i Indien och gick omkring i massa affärer, innan jag skulle sova, och det var lite problem med var jag skulle sova. Jag minns inget mer från den drömmen.
.
Idag är det redan fredag och imorn är det lördag och mello och Sherlock. Sista avsnittet, nooo! Men Hanna kommer till mig och tittar så det bli bra.
.
Nu har det gått mer tid, bra. Nu kommer de om typ 40 minuter. Jag har tråkigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0