Tryptofaaan

Idag är det den 4 februari. Det är ca tre veckor sen jag bröt benet och man ser redan skillnad på storleken på mina ben. Mitt högra ben har blivit mycket smalare än det andra på grund av att alla mina muskler är borta. Detta kommer att fortsätta i ca 7 veckor till, jättejobbigt. Jag hatar det. Jag kan verkligen förstå House nu. Att se alla andra springa, gå och hoppa men själv måste man gå långsamt och ta det lugnt, det är fruktansvärt.
.
Jag vill vara vanlig igen.
.
Ikväll är det melodifestivalen och Sherlock, då ska jag allt se på tv! Igår var jag galet trött, jag somnade i soffan vid 9 och sen vaknade jag vid 10 och gick och la mig igen vid 11. Idag har jag varit flitig och gjort: Fysiklabb, svenskaläxa och samhällskunskap. Nu ska jag plugga kemin också, så kan jag nog slappa igen senare!
.
Jag orkar inte gå med kryckor, så jag hoppar på ett ben runt hela lägenheten, det går snabbare! Bra nyhet: jag kan ha vanliga jeans på mig, jaaa!
.
den här veckan har varit bra. Provet i måndags gick mycket bättre än förväntat och mattetestet igår var lätt. Resten av veckan var kul, jag var för första gången på biologin och läraren var ok, inte så dålig som en del (Josepnie) hade sagt. Dessutom var lektionerna roliga, på torsdagen läste jag en aminosyras namn, den hette Tryptofan, hör ni det i era huvuden? Jag hörde ordet på två olika sätt, så jag var tvungen att rådfråga Hanna hur det riktiga uttalet va, så jag sa:
-Uttalar du det Tryptofan eller Tryptofaan? (som trypto och sen svärordet fan)
och då insåg jag och Hanna hur roligt det lät. Så vi skrattade gott resten av lektionen. Fredagens lektion var mycket rolig också, vi lyckades lura med Hampus till vår grupp och då fick vi Lukas på köpet, så jag Hanna, Hampus och Lukas var "supergruppen" och Hampus var en superbra lärare så nu har jag lärt mig massor, tummar upp för det!
Vi hörs senare!
Titta vad som finns i skolan!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var kul i skolan ibland ja! xD hoppas supergruppen håller i sig!! Du är så roligt ditt sherlockfaan! ;) <3

2012-02-04 @ 16:16:10
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0