Ett ögonblicks verk

På två sekunder. Det händer på två sekunder. Och plötsligt är närmaste 12 veckorna i livet förstörda.

Jag ligger på sängen. Jag går upp. Jag lägger mig på soffan. Jag ligger kvar o h plötsligt är det kväll. Varje gång jag ställer mig upp bultar foten och hotar att sprängas om jag inte lägger mig ner. Jag måste snällt lyda.

Klassen och skolan fortsätter utan mig. Mina vänner skrattar och har kul utan min närvaro. Vecka 12 ska skolan till Romme. Jag kan inte följa med. Hela terminen är förstörd av den lilla tanken att Josse inte skulle ta Hanna på kulleken vi lekte. Varför bytte jag håll? Varför accepterade jag inte att bli han?

Jag ligger i soffan med matteböcker, musik och choklad. Jag är hjälplös och deprimerad. Min fot dunkar. Det är fredag och jag kan inte på något sätt göra någonting utanför lägenheten.

Men,

Om två timmar kommer mina vänner hit. Jag har längtat efter klockan 16 enda sedan jag vaknade imorse. Jag vill glömma min smärta. Jag vill glömma min ömklighet. Jag vill vara vanlig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0