Operation

Operationen blev då inte av igår, så Hanna kom hit och var här hos mig i några timmar. Jag är så glad att hon kom, vi hade riktigt roligt, trots omständigheterna!

Jag sov lite halvbra inatt och sen när jag vaknat kom en kirurg in och sa att jag var först i operationskön och skulle opereras klockan 10. Mamma skyndade sig hit och jag var tvungen att göra en sån där operationsdusch igen. Sen kördes jag ner och mina sköterskor var supergulliga och pratade lugnande med mig, jag var ju så nervös. Men jag fick starka saker, starkare än morfin och då blev jag lugn. Sen skulle de ta en spruta i ryggen på mig för att jag inte skulle känna mina ben. Först fick jag en bedövningsspruta och den gjorde lite ont, sen fick jag "spinal" som gjorde att mina ben försvann. Först kom de åt en nerv och det gjorde ont, men sen blev det rätt och då försvann smärtan. Jag kunde inte ens känna värme! Jag blev inkörd i operationssalen och jag fick ha musik i öronen under operationen. De gav mig sömnmedel och jag somnade direkt.

Operationen tog 38 minuter, det gick jättesnabbt och sen körde de mig till uppvaket. Där var mamma. Jag blev klar vid 12 och nu är jag uppe på avdelningen igen. Jag har fått mat, falafel! Och glass!! Goott!

Det finns en snygg kille som är sjuksköterska här, han heter Jesper. Så jag lider inte. Igår kollade jag på house också. Snart kommer familjen, och på tisdag får jag nog åka hem!

Kramar på er alla!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är glad att operationen gick bra! Hoppas också det onda går över! Jag längtar så till imrn och att få träffa dig igen!! Kram på dig syster! <33

2012-01-15 @ 23:46:20
URL: http://selmahannamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0