Operation, skruvar och stick

Jag är nu officiellt av med mina skruvar!! Jag har precis opererats och nu fikar jag lite innan min läkare kommer och ska prata med mig. Jag älskar sjukhus! Detta var min bästa operation någonsin.

Efter ett misslyckat stick i armvecket (där smärtstillandet skulle komma in) fick jag ett nytt i höger armveck. Sen fick jag gå till operationsrummet och där möttes jag av världens trevligaste sjuksköterskor och läkare. De frågade mig vilken musik jag ville ha på i rummet (jag hade frågat om det var ok med musik) och jag valde evanescence. Sen visade det sig att min andra slang i armvecket också satt fel, så de tog en ny i vänster handrygg, den blev bra, men det gjorde lite ont. Men jag pratade med narkossköterskan och då blev jag lite lugnare.

Sen gav de mig lite sömnmedel som skulle vara lugnande, och den började de operera, jag kände att de höll på lite, och jag kände när de skruvade ut skruvarna, men det gjorde inte ont. De frågade mig vad jag ville bli och jag sa att jag funderade på läkare eller jurist eller ingenjör. Men just nu är faktiskt läkare mitt mål! De sa att jag skulle komma tillbaka hit och söka jobb när jag var utbildad, eftersom det var min läkare som bestämde vilka som fick jobb. De var alla så fina!

Vi pratade även om att jag skulle till Polen, och alla sa att de ville följa med, och sa att jag skulle få det jättetrevligt!

Sen gjorde det lite ont, när de skulle sy, så jag fick lite mer bedövning, den var det klart. Det gick fort och jag hade, konstigt nog, ganska trevligt!

Nu ska jag snart åka hem, och jag får gåå!! Finally!

Vi hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att det gick så bra syster! <3

2012-03-20 @ 21:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0